Check-list před spuštěním webu

Nejste webdesigner ani copywriter, ale přesto chcete vytvořit co nejlepší, reprezentativní web?

Projděte si náš check-list pro MUNI weby a zamezte tak základním chybám, které snižují použitelnost či kredibilitu webu.

Jak použít check-list?

V průběhu přípravy webu

Check-list vám může pomoci jako vodítko, na co si dát pozor a čemu se vyvarovat, už v průběhu přípravy webu.

Před spuštěním webu

Dokončujete web a chystáte se ke spuštění na finální adrese? Ještě jednou si celý check-list projděte a zkontrolujte, jestli jste na něco důležitého nezapomněli.

Obecné

  • Na webu nejsou prázdné stránky nebo viditelně rozpracovaný obsah
  • Položky v hlavním menu se na běžném monitoru vejdou vedle sebe (ideální je max. 5 položek)
  • Na webu nejsou použity jiné barvy než univerzitní modrá, příslušná fakultní barva a odstíny šedé (to samozřejmě neplatí pro fotky a jiné vložené grafiky :) )
  • Obsah webu je smysluplný a odpovídá reálným potřebám cílové skupiny
  • Struktura webu a rozložení obsahu jsou přehledné a smysluplné
  • Mezi prvky na webu jsou vhodné odstupy
  • Web působí vizuálně jednotně
  • Každá stránka má svůj nadpis či úvodní banner
  • Otestovali jsme funkčnost všech kontaktních i jiných formulářů použitých na webu

Texty na webu a typografie

  • Všechny texty na webu jsme před spuštěním zkontrolovali
  • V textech nejsou pravopisné a typografické chyby nebo překlepy
  • Pokud je nutné mít na webu dlouhé texty, jsou rozdělené do kratších odstavců s podnadpisy
  • Na webu nemáme text ve stylu „Vítejte na našem webu...“
  • Texty jsou zarovnané vlevo nebo na střed, nikoli do bloku
  • Nadpisy odpovídají dané hierarchii (hlavní nadpis: Nadpis 1, podnadpis: Nadpis 2 atd.)
  • V textech jsou ideálně použity nezalomitelné mezery

Obrázky na webu

  • K fotografiím použitým na webu, které nejsou naše vlastní, máme práva (licenci, souhlas autora) pro použití
  • Obrázky, které jsou použity na pozadí textů, jsou zvoleny tak, že jsou texty dobře čitelné
  • Použité fotky mají dostatečnou kvalitu a nejsou rozmazané

Zobrazení na mobilu a tabletu

  • Obsah všech stránek je dobře čitelný na desktopu, mobilu i tabletu
  • Obrázky jsou v pořádku při zobrazení na desktopu, mobilu i tabletu

Odkazy na webu

  • Všechny odkazy na webu jsou funkční
  • Odkazy směřující na jiné weby se otevírají v novém okně
  • E-maily a telefonní čísla jsou klikatelná

Jazykové verze webu

  • Všechny zveřejněné jazykové verze webu jsou v pořádku a neobsahují žádné rozpracované stránky
  • Logo webu je ve všech jazykových verzích správné
  • V cizojazyčné verzi webu nejsou žádné zapomenuté texty v češtině, výplňové texty apod.
  • Pokud u vícejazyčného webu nemají všechny stránky svoji paralelu v druhém jazyce, zobrazuje se u těchto stránek po přepnutí do druhého jazyka informace, že stránka v dané jazykové verzi neexistuje a je možné ji přeložit prostřednictvím překladače. (Nezobrazuje se jen prázdná stránka bez obsahu.)

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info