Check-list před spuštěním webu
Není vaše povolání webdesigner, UX designer ani copywriter? Ale přesto chcete, aby byl váš web reprezentativní a nemuseli jste se za něj stydět?
Projděte si náš check-list pro MUNI weby a zamezte tak chybám, které snižují použitelnost či kredibilitu webu.
Jak použít check-list?
V průběhu přípravy webu
Check-list vám může pomoci jako vodítko, na co si dát pozor a čemu se vyvarovat, už v průběhu přípravy webu.
Chci spustit web
Dokončujete web a chystáte se ke spuštění na finální adrese? Ještě jednou si celý check-list projděte a zkontrolujte, jestli jste na něco důležitého nezapomněli.
Obecné
- Na webu nejsou dostupné prázdné stránky nebo viditelně rozpracovaný obsah
- Položky v hlavním menu se na běžném monitoru vejdou vedle sebe (ideální je max. 5 položek)
- Na webu nejsou použity žádné jiné barvy než univerzitní modrá, příslušná fakultní barva a odstíny šedé
- Obsah webu je smysluplný a odpovídá reálným potřebám cílové skupiny
- Struktura webu a rozložení obsahu jsou přehledné a smysluplné
- Mezi prvky na webu (i v textech) jsou vhodné odstupy
- Web působí vizuálně jednotně
- Každá stránka má svůj nadpis
- Otestovali jsme funkčnost všech kontaktních i jiných formulářů (pokud jsou na webu)
Texty na webu a typografie
- Všechny texty na webu jsme před spuštěním zkontrolovali
- V textech nejsou pravopisné a typografické chyby nebo překlepy
- Pokud je nutné mít na webu dlouhé texty, jsou rozdělené do kratších odstavců s podnadpisy
- Na webu nemáme text ve stylu “Vítejte na našem webu...”
- Texty jsou zarovnané vlevo nebo na střed, nikoli do bloku
- Nadpisy odpovídají dané hierarchii (hlavní nadpis: Nadpis 1, podnadpis: Nadpis 2 atd.)
- V textech (kde je to potřeba) jsou ideálně použity nezalomitelné mezery
Obrázky na webu
- Fotografie použité na webu, které nejsou naše vlastní, mají práva (licenci, souhlas autora) pro použití
- Pokud je na obrázku text, jsou použité takové fotky, na nichž je text dobře čitelný
- Použité fotky mají dostatečnou kvalitu a nejsou rozmazané
Zobrazení na mobilu a tabletu
- Obsah všech stránek je dobře čitelný na desktopu, mobilu i tabletu
- Obrázky jsou v pořádku při zobrazení na desktopu, mobilu i tabletu
Odkazy na webu
- Všechny odkazy na webu jsou funkční
- Odkazy směřující na jiné weby se otevírají v novém okně
- E-maily a telefonní čísla jsou klikatelná
Jazykové verze webu
- Všechny zveřejněné jazykové verze webu jsou v pořádku
- Logo webu je ve všech jazykových verzích správné
- V cizojazyčné verzi webu nejsou žádné zapomenuté texty v češtině, výplňové texty apod.
- Pokud u vícejazyčného webu nemají všechny stránky svojí paralelu v druhém jazyce, zobrazuje u nich po přepnutí do druhého jazyka, že stránka v dané jazykové verzi neexistuje (nikoli jen prázdná stránka bez obsahu).