Check-list před spuštěním webu

Není vaše povolání webdesigner, UX designer ani copywriter? Ale přesto chcete, aby byl váš web reprezentativní a nemuseli jste se za něj stydět?

Projděte si náš check-list pro MUNI weby a zamezte tak chybám, které snižují použitelnost či kredibilitu webu.

Jak použít check-list?

V průběhu přípravy webu

Check-list vám může pomoci jako vodítko, na co si dát pozor a čemu se vyvarovat, už v průběhu přípravy webu.

Chci spustit web

Dokončujete web a chystáte se ke spuštění na finální adrese? Ještě jednou si celý check-list projděte a zkontrolujte, jestli jste na něco důležitého nezapomněli.

Obecné

  • Na webu nejsou dostupné prázdné stránky nebo viditelně rozpracovaný obsah
  • Položky v hlavním menu se na běžném monitoru vejdou vedle sebe (ideální je max. 5 položek)
  • Na webu nejsou použity žádné jiné barvy než univerzitní modrá, příslušná fakultní barva a odstíny šedé
  • Obsah webu je smysluplný a odpovídá reálným potřebám cílové skupiny
  • Struktura webu a rozložení obsahu jsou přehledné a smysluplné
  • Mezi prvky na webu (i v textech) jsou vhodné odstupy
  • Web působí vizuálně jednotně
  • Každá stránka má svůj nadpis
  • Otestovali jsme funkčnost všech kontaktních i jiných formulářů (pokud jsou na webu)

Texty na webu a typografie

  • Všechny texty na webu jsme před spuštěním zkontrolovali
  • V textech nejsou pravopisné a typografické chyby nebo překlepy
  • Pokud je nutné mít na webu dlouhé texty, jsou rozdělené do kratších odstavců s podnadpisy
  • Na webu nemáme text ve stylu “Vítejte na našem webu...”
  • Texty jsou zarovnané vlevo nebo na střed, nikoli do bloku
  • Nadpisy odpovídají dané hierarchii (hlavní nadpis: Nadpis 1, podnadpis: Nadpis 2 atd.)
  • V textech (kde je to potřeba) jsou ideálně použity nezalomitelné mezery

Obrázky na webu

  • Fotografie použité na webu, které nejsou naše vlastní, mají práva (licenci, souhlas autora) pro použití
  • Pokud je na obrázku text, jsou použité takové fotky, na nichž je text dobře čitelný
  • Použité fotky mají dostatečnou kvalitu a nejsou rozmazané

Zobrazení na mobilu a tabletu

  • Obsah všech stránek je dobře čitelný na desktopu, mobilu i tabletu
  • Obrázky jsou v pořádku při zobrazení na desktopu, mobilu i tabletu

Odkazy na webu

  • Všechny odkazy na webu jsou funkční
  • Odkazy směřující na jiné weby se otevírají v novém okně
  • E-maily a telefonní čísla jsou klikatelná

Jazykové verze webu

  • Všechny zveřejněné jazykové verze webu jsou v pořádku
  • Logo webu je ve všech jazykových verzích správné
  • V cizojazyčné verzi webu nejsou žádné zapomenuté texty v češtině, výplňové texty apod.
  • Pokud u vícejazyčného webu nemají všechny stránky svojí paralelu v druhém jazyce, zobrazuje u nich po přepnutí do druhého jazyka, že stránka v dané jazykové verzi neexistuje (nikoli jen prázdná stránka bez obsahu).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info