Slideshow

K čemu slouží

Slideshow (označovaná také jako „slider“ či „carousel“) je interaktivní prvek, který umožňuje na jednom místě zobrazit více rotujících bannerů, obrázků či jiných obsahových prvků

Typická použití slideshow:

  • Banner na homepage
    Slider na úvodní stránce obvykle obsahuje několik upoutávek na novinky, plánované akce nebo jiné důležité informace. Z každého slidu vede proklik na více informací. (Viz ukázka 1 níže.)
  • Upoutávka v rámci obsahu stránek
    Vizuální upoutávka na nabízené služby či jiný obsah může být i součástí obsahu jednotlivých stránek.
  • Reference
    Slider lze využít pro prezentaci několika referencí, například k poskytovaným službám, předešlým ročníkům kurzu či akce apod. (Viz ukázka 2 níže.)
  • Přehled ukázek, tipů, kroků apod. 
    Jedna z variant slideshow umožňuje zobrazit více menších posuvných slidů vedle sebe, což je užitečné pro různé použití – např. přehled ukázek, tipů, kroků apod., kde není nutné, aby uživatel hned viděl všechny slidy. (Viz ukázka 3 níže.)

Jak s komponentou pracovat

Varianty vzhledu a další nastavení

Jaký obsah lze do slideshow vložit

  • obrázek
  • video
  • jakýkoli jiný obsah – např. hero boxy, testimoniály (citáty) či jiné

Možnosti vzhledu

  • 5 základní typů: 
    • Klasický carousel, text v obrázku
    • Klasický carousel, text pod obrázkem
    • Posuvná slideshow s náhledy
    • Pás slidů vedle sebe
    • Klasický carousel, text v obrázku přes celou šířku

Další informace a nastavení

  • Návštěvník se může posouvat mezi slidy prostřednictvím šipek na bocích banneru. U slideshow je zároveň také možné nastavit automatické posouvání slidů.

  • Každou z komponent vytvořených v Umbracu je možné na webu skrýt (záložka Viditelnost v nastavení prvku) a vždy je možné nastavit rozestupy od okolních prvků (záložka Rozestupy).
  • Prozkoumejte a vyzkoušejte všechny dostupné možnosti nastavení této komponenty přímo v Umbracu.

Tipy a doporučení

  • Pokud zvolíte automatické posouvání slidů, nastavte časový rozestup min. 7 sekund. Berte ohled na to, co je obsahem slidů – návštěvník webu by měl mít dostatek času pro přečtení textu na slidu.
  • Počet slidů by se obvykle měl pohybovat mezi 2 až 4 slidy. Ze statistik nicméně vyplývá, že v případě slideshow naprostá většina návštěvníků zhlédne pouze první slide.

Příklad slideshow

Ukázky použití na webu

Zobrazte si živé ukázky – k dispozici je vždy odkaz na ukázkovou stránku nebo přímo na skutečnou stránku webu, ze kterého daný příklad pochází.

Ukázka 1

Slideshow – variana „klasický carousel“, uvnitř vložené hero boxy

Ukázka 2

Slideshow – variana „klasický carousel“, uvnitř vložené testimoniály (citáty)

Ukázka 3

Slideshow – varianta „pás slidů vedle sebe“

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info